در ترجمه اخبار روزنامه های پاکستان مقاله ای درج شده , درخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ,  که نظرها را به خودجلب می کرد .

در ترجمه اخبار روزنامه های پاکستان مقاله ای درج شده , درخصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ,  که نظرها را به خودجلب می کرد . خبر به گونه ای تنظیم شده که از جهتی امیدوار کننده و از جهاتی ناامید کننده است . چرا که انسان را نا خواسته یاد مظلومیت مولی الوحدین امیرمومنان علی علیه السلام , می اندازد که ایشان آنقدر ناشناخته بود که بعد از شهادتش عده ای از اینکه در مسجد حضرت را شهید کرده اند تعجب کرده و از خود می پرسیدند که مگر علی علیه السلام , هم نماز می خواند و به مسجد می رفت .!!!

مقاله ای  که در روزنامه عوام همراه با دیگر اخبار بازتاب داده شده در روزنامه های پاکستان از اوضاع احوال ایران  , تقدیم می گردد  , عکس سردار شهید و دلاور ایران را با عکس افرادی همراه کرده که به زعم نویسنده مقاله , یکی از طیف اهل سنت و دیگری از طیف وهابیون از سردارانی هستند که در مقابل آمریکای جنایتکار قد علم کرده و با خون خود صدق ضد آمریکایی بودن خود را اثبات کرده اند که یکی از این سرداران هم  شهید حاج قاسم سلیمانی است که قبل از شهادتش نویسنده و بعضی از گروه های کج اندیش و یا فریب خورده از وهابیون و طالبانیان اورا همدست آمریکا برای قلع و قمع اهل سنت تصور می کردند ولی بعد از شهادتش اعتراف می کنند که او به راستی دشمن آمریکا بوده  است .

جای امیدواری اینست که نویسنده سپس نتیجه می گیرد که بعد شهادت حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت ایران از آمریکا معلوم می شود که آمریکا با شیعیان ایران نه تنها همدست بر علیه اهل سنت نیست بلکه دشمن ایران وشیعیان است و سپس با کشته شدن افرادی همچون  صدام حسین و بن لادن , نتیجه می گیرد :

« آمریکا دشمن اسلام است نه فقط ایران »  و  لذا باید در نبرد آمریکا با ایران که در نظر نویسنده به عنوان غزوه هند در روایات اسلامی از پیامبر اسلام پیش بینی شده و قطعی می باشد  , پاکستان ودیگر مسلمانان ساکت ننشسته و از ایران حمایت کنند .

همانطور که عرض شد ,  این مقاله از این نظر نا امید کننده است که مهره های سوخته آمریکا یعنی صدام حسین و بن لادن , که از نظر نویسنده به عنوان  نماینده طیف وسیعی از  اهل سنت پاکستان یعنی گروه های دیوبندی و طالبانی و بعضی از افراد گرو ه های جماعت اسلامی پاکستان می باشند همردیف راد مرد و مجاهد بزرگ شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که لحظه ای از تاریخ مجاهدت  خویش نه تنها در خدمت آمریکا و دشمنان اسلام نبوده است بلکه کاملا" در مقابله با سیاستهای استکباری و سلطه جویی آمریکا و اسرائیل بوده است .

ولی آنچه که نشان می دهد که  خون این شهید مظلوم ثمره داده  است اثبات حقانیت راه مردم ایران در مقابله با آمریکا به عنوان پرچمدار کفر و استکبارجهانی است ,  به گونه ای که  به وحدت مسلمین در این مقابله می انجامد . که در حقیقت جنگ بین آمریکا و ایران نیست این جنگ  آمریکا و تمدن غربی با تمدن اسلامی و اصل اسلام می باشد .

ولی چگونه می توان امت اسلامی را بیدار کرده و نشان داد که افرادی مانند بن لادن به عنوان تبلور وهابیت و صدام حسین به عنوان اهل سنتی که با آمریکا به ظاهر جنگیده اند زمانی از عمرشان را بلکه همه عمرشان را در راستای اهداف استکبار جهانی گذرانده و هنوز هم پیروا ن و سردمداران این دو طیف همچون حکومت فعلی  عربستان و امارات و گروههای بعثی در عراق در راستای اهداف استکبار جهانی دانسته و یا نادانسته حرکت      می کنند و از مخالفین سرسخت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم هستند . و جوامع اسلامی در دیگر کشورها چقدر از حقایق دور افتاده اند .

ولی این شهادت مظلومانه نشان داد که خون شهید در کالبد مرده جوامع اسلامی چه اثر حیات بخش و ماندگاری خواهد  گذاشت و چگونه ماهیت پلید دشمنان اسلام را هویدا خواهد کرد و نقشه پلید سران وهابیت خبیث را در وانمود کردن در همراهی  ایران اسلامی در  پشته پرده با آمریکا را نقش برآب کرده و دست خائنین حقیقی به اسلام و مسلمین را بیش از پیش هویدا خواهد کرد .

و ما جعله الله الا بشری لکم و لتطمئن قلوبکم به  و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم  ( سوره آل عمران آیه 126 )

و خدا ( وعده یاری و پیروزی ) را جز بشارتی برای شما و برای آنکه دل هایتان به آن آرامش  یابد قرار نداد , و یاری و نصرت جز از سوی خدای توانای شکست ناپذیر و حکیم نیست .

کد خبر 756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =